De Midlife Loper

De halve marathon is binnen op naar de volgende doelstelling 50 minuten op de 10 kilometer. Joggen wordt hardlopen.


Welkom op mijn blog







donderdag 27 mei 2010

Naweeën van de halve marathon


Inmiddels zijn we anderhalve week na de zware inspanning van de halve marathon van Leiden.Ik krijg mijn benen niet op gang. Tot drie maal toe heb ik getracht weer een fatsoenlijk rondje te lopen maar alle drie de keren eindigde met een zware ademhaling en een pitstop in de berm.

Wat is er loos?
De warmte? Mag geen excuus zijn de temperatuur is aangenaam en ben nog niet op mn zomers gekleed.
Gebrek aan uitzicht aan nieuwe uitdaging? Dat zou het kunnen zijn, immers wekenlang gewerkt naar Leiden en dan opeens is het voorbij. Aan de andere kant, direct na vorige week zondag kwam de ambitie om eens een strakke 10 kilometer te gaan lopen en een tijd te realiseren van 50 + minuten.

Nee, ik denk toch dat de inspanning te veel van me heeft geëist en het lichaam een tijdelijke stop heeft doorgevoerd in alles wat me in beweging zet.

De Freak (Mn running mate) heeft al verschillende lopen voorgelegd, maar allemaal met een lengte van minimaal 21 kilometer en laat daar nou net die mijn ambities liggen op dit moment.

We zullen het zien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten